Hyppää sisältöön

Lokakuun pelipäivä

Aikataulu:
Tapahtumapaikka: Seppo-alusta
Ilmoittautuminen ja lisätietoja: Avaa linkki
Ilmoittautuminen loppuu:

Lokakuussa pelipäivässä luvassa on kolme peliä, joiden tehtävät käsittelevät tekijänoikeuksia, taloudellista tasa-arvoa sekä Agenda 2030 -toimintaohjelmaa yleisesti. Ilmoita ryhmäsi mukaan pelaamaan perjantaina 13.10. klo 9–12!

Pelipäivänä opettajan mukaan ilmoittamat ryhmät pääsevät pelaamaan Seppo-alustalla toimivaa opetuspeliä joko yksin tai pienryhmissä. Opettaja välittää oppilaille ohjeet pelaamiseen ja seuraa pelaamista luokassa. Me Nuorten Akatemiassa taas tarkistamme pelialustalla nuorten pelitehtäviä klo 9 -12 ja varmistamme pelin etenemisen.

Oppimispelien tehtävät ovat erilaisia monivalinta- ja yhdistelytehtäviä tai luovia tehtäviä, joihin oppilaat voivat vastata äänen, videon, kuvan tai tekstin avulla. Yhtä peliä varten on hyvä varata aikaa yksi oppitunti (noin 45 – 60 min). 

Pelipäivän pelit

Tie tekijänoikeuteen tutustuttaa tekijänoikeuksiin käytännönläheisesti. Pelaajat pääsevät valitsemaan itseään kiinnostavan luovan alan, jonka kautta peli etenee kuvitteellisten hahmojen elämään sidotussa viitetarinassa. Peli kasvattaa ymmärrystä luovaa alaa kohtaan ja samalla nuori saa tietoa myös omista oikeuksistaan tekijänä.
Kohderyhmä: yläkoululaiset ja 2. asteen opiskelijat

Matkalla taloudelliseen tasa-arvoon pureutuu Agenda 2030 ensimmäiseen tavoitteeseen: köyhyyden ja taloudellisen epätasa-arvon vähentämiseen. Teemaa pohditaan mm. rakenteiden, historian, vaikutusten ja vaikuttamismahdollisuuksien näkökulmista.
Kohderyhmä: yläkoululaiset ja 2. asteen opiskelijat

Agenda 2030 tutuksi käsittelee Agenda 2030 -toimintaohjelman tavoitteita ja kestävää kehitystä. Pelitehtävissä pohditaan mm. köyhyyden vähentämistä, ilmastotekoja, tasa-arvoa ja omia vaikuttamismahdollisuuksia.

Kohderyhmä: alakoulun 5. & 6. luokkalaiset

Ilmoittautuminen maaliskuun pelipäivään päättyy to 12.10. klo 17.00. Tarkemmat ohjeet lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse viikolla 41.

Jaa somessa: