Hyppää sisältöön

Marraskuun pelipäivä

Aikataulu:
Tapahtumapaikka: Seppo-alusta
Ilmoittautuminen ja lisätietoja: Avaa linkki
Ilmoittautuminen loppuu:

Ilmoita ryhmäsi mukaan pelaamaan tiistaina 14.11. klo 9–12! Marraskuun pelipäivässä luvassa on kolme peliä, joiden teemoina ovat pikamuoti ja vastuullinen kuluttaminen, Agenda 2030 sekä aivotietous.

Pelipäivänä opettajan mukaan ilmoittamat ryhmät pääsevät pelaamaan Seppo-alustalla toimivaa opetuspeliä joko yksin tai pienryhmissä. Opettaja välittää oppilaille ohjeet pelaamiseen ja seuraa pelaamista luokassa. Me Nuorten Akatemiassa taas tarkistamme pelialustalla nuorten pelitehtäviä klo 9 -12 ja varmistamme pelin etenemisen.

Oppimispelien tehtävät ovat erilaisia monivalinta- ja yhdistelytehtäviä tai luovia tehtäviä, joihin oppilaat voivat vastata äänen, videon, kuvan tai tekstin avulla. Yhtä peliä varten on hyvä varata aikaa yksi oppitunti (noin 45 – 60 min).

Marraskuun pelipäivän pelit

Pikamuodista hitaaseen käsittelee kiertotaloutta sekä pikamuodin aiheuttamia ympäristöongelmia ja ihmisoikeusloukkauksia. Vakavasta aiheestaan huolimatta pelin on tarkoitus kannustaa muutokseen ja herättää toivoa paremmasta tulevaisuudesta.
Kohderyhmä: yläkoululaiset ja 2. asteen opiskelijat

Tehtävä: Maa pureutuu Agenda 2030 toimintaohjelman tavoitteisiin. Pelissä tehdään konkreettisia ehdotuksia sille, mitä voimme tehdä kestävämmän maapallon hyväksi. Kohderyhmä: yläkoululaiset ja 2. asteen opiskelijat

Päästä pyörällä tutustuttaa oppilaat aivoihin ja niiden suojelemiseen. Pelissä tutkitaan muun muassa, miten aivoja kannattaa helliä, mitä aivoissa tapahtuu, kun jännitämme ja miksi pyöräilykypärää kannattaa käyttää.
Kohderyhmä: alakoulun 5. & 6. luokkalaiset

Ilmoittautuminen marraskuun pelipäivään päättyy ma 13.11. klo 16.00. Tarkemmat ohjeet lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse viikon 45 lopussa.

Jaa somessa: